Saturday, February 20, 2010

Nestle ?

Milo Nescafe.

Malangnya setiap suapan itu akhirnya diterjemahkan oleh Nestle sebagai peluru yang digunakan untuk menembak dada saudara kita di Palestin. Dan ini berlaku hampir setiap hari di Palestin, sedang kita begitu enak dan santai sekali menikmati Nescafe untuk minuman pagi dan Milo pada malamnya.

Malaysia menggunakan 90% daripada penggunaan Milo di seluruh dunia. Ianya amat popular sehingga hampir setiap rumah mempunyai satu tin Milo dan hampir mustahil untuk mencari restoran yang tidak menghidangkan minuman Milo.

Bukankah gila atau lahapnya umat Islam di Malaysia ini sehinggakan sebesar-besar dunia ini, 90% penggunaan Milo itu datang dari rakyat Malaysia semata-mata?




klik ini! Ini penting utk umat islam

Dulu pernah jugak baca kisah ni tapi aku sekadar baca tapi tak amal kan tapi kalau kita fikirkan balik memang tak sepatutnya kita membantu yahudi walaupun hanya membeli barangan mereka. Apabila ada kempen Save Gaza ke Save Palestin kita berapi-api memegang sepanduk menentang kezaliman israel dan hanya sekejap sahaja memboikot barangan mereka dan setelah beberapa ketika kita kembali membeli barangan mereka. Kita kita langsung tak melihat dari sudut lain terutamanya dari sudut yang remeh temeh ni seperti barangan keluaran yahudi yang kita guna seharian dari sekecil kecil sudut iaitu dari aspek makanan minuman pakaian dan sebagainya. Memang susah kalau nak boikot dan tinggal macam tu saja kan barangan Nestle terutamnya MILO yang menjadi kegemaran ramai rakyat malaysia yang diminum seharian yang kita tak pernah tinggal dari kecil lagi. aku pun payah kalau fikirkan balik tapi kita boleh cuba perlahan lahan untuk mengelakkanya dan kita boleh mencari alternatif lain seperti produk-produk keluaran muslim seperti coklat drink radix, kopi anggerik dan Ruzelle.

Kalau tidak orang Muslim yang bantu memajukan perniagaan orang Muslim, siapa lagi yang membantu mereka ?

senarai barangan boikot

Sekian sekadar perkongsian.

wassalam

2 comments:

  1. sudah di link kan blog tuan hamba dengan post sedap ke rokok? hamba..berjuang bersama

    ReplyDelete
  2. semoga usaha serta penerangn anda diberkati Allah s.w.t. banyak syrikat muslim yg sedang berusaha untuk memberikan produk alternatif kepada semua umat Islam, cuma sokongan dari oarang ramai amat diperlukan,. sokonglah produk umat Islam!..

    ReplyDelete